Op de helft - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Annet Haan - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Annet Haan - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Annet

24 Februari 2015 | Zambia, Livingstone

Zondag was het alweer 5 weken geleden dat ik van huis vertrok. Zo lang voelt het totaal nog niet en tegelijkertijd voelt het alsof ik hier al een jaar ben.
Ik ben nog steds druk met alle medische projecten en leer steeds meer bij in de community projecten. We doen bijvoorbeeld dingen als bijles in lezen en rekenen. Erg leuk om alles weer op te halen en ook te leren hoe je omgaat met kinderen en dan specifiek afrikaanse kinderen!

Dit weekend een heerlijk weekend gehad. Vrijdagavond uit geweest en een geweldig leuke en hilarische avond gehad. Zaterdag van het uitgaan bijgekomen en gewinkeld.
Gisteren hebben we op een idyllische lokatie geluncht om vervolgens toch eindelijk de victoriafalls te gaan bekijken. Wat was het magisch mooi en groot en nat... Van anderen hoorde ik dat je er een kick van zou krijgen, dat mij dat ook zou overkomen had ik eigenlijk niet verwacht...GAAAAAFFF!
Tot slot hebben we de zonsondergang bekeken aan de oever van de zambezirivier met de omhoogkomende spray van de falls ernaast. Een perfect einde van een heerlijk weekend!!

Nu nog 2 weken te gaan en dan is mijn avontuur hier in Zambia alweer voorbij en ga ik mijn volgende stap in SA zetten. Het komt nu met rappe schreden dichterbij.
Komende weken ga ik de staf hier nog helpen om orde op zaken te stellen in het medical stuk hier. Er komen niet vaak echt geschoolde mensen en nu ik hier ben hebben ze allerlei vragen voor me. Fijn dat ik ze zo bij kan staan. En daarnaast ga ik natuurlijk nog druk aan de slag in de klinieken, home based care en gaan we een HIV cursus starten in de gevangenis.
Ook is het plan voor aankomend weekend al geboekt. Namelijk een weekend op een eilandje in de Zambezi rivier, genaamd Bovu. Het schijnt er schitterend en heerlijk rustig te zijn. Heb er zin in!!

  • 24 Februari 2015 - 12:33

    Sarah:

    Mooi Annet!
    Geniet ervan. Het klinkt super!

  • 24 Februari 2015 - 13:10

    Sonja:

    Lieve Annet,

    Wat een leuk verslag weer én wat een prachtige foto's!
    Meid, je straalt op iedere foto, dat je het naar je zin hebt, spat er dan ook echt van af.
    Fijn dat je de mensen daar zo kunt helpen, dat moet toch een erg goed gevoel geven lijkt me.

    Nog even en dan kan je backpacken door SA. Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden.....
    Voor nu, nog even doorbikkelen. Doe je voorzichtig in die gevangenis? Brrrr....lijkt me toch een beetje eng hoor!

    Lieve groeten,
    ook namens Gerrit,
    Sonja


    PS. Onze klusjesman is nog niet geweest hoor.....jammer voor ons!

  • 25 Februari 2015 - 09:03

    Anita:

    klinkt goed Annet en wat een PRACHTIGE foto's !!

  • 02 Maart 2015 - 20:45

    Joke Vos:

    Lieve Annet, net met terugwerkende kracht al je berichten gelezen en de prachtige foto's gezien. Wat een fantastische tijd heb je, en wat een mooi werk!! Goed uit je verslagen is te merken hoe je het naar je zin hebt, fijn! Nog een heel goede en zinvolle tijd en straks nog genieten van je vervolgreis, heel veel plezier.
    Liefs, oom Evert en tante Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4918

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 30 Maart 2015

reizen naar Zambia en SA

Landen bezocht: